Video kanotocht tegen corona

Een leuke terugblik op een fantastische tocht. Iedereen die geholpen heeft de kanotocht tegen corona een succes te maken, door sponsoring, door support of op welke manier dan ook: heel hartelijk dank!

De totale sponsoropbrengst lijkt intussen op € 45.000,- uit te komen. Wat een fantastisch bedrag. Wat kunnen daar veel mensen in nood mee worden geholpen!

Hartelijke groet, Adriaan Theunisse

Betaling sponsortoezeggingen

Als het goed is, heeft iedere sponsor intussen een email van mij gekregen met een uniek sponsornummer en het verzoek het toegezegde sponsorgeld over te maken. Mocht je op één of andere manier deze email niet ontvangen hebben, stuur me dan graag nog even een mailtje via mijn emailadres of via het contactformulier op mijn website.

De sponsortoezeggingen lopen intussen richting de € 45.000,-. Daar word ik echt stil van. Wat mooi. Heel hartelijk dank!

Finish!

Wat een geweldige ontvangst! Vanmiddag om 14.15 uur voer ik met de kano vanaf de Rijn De Bijland op, een recreatieplas bij Lobith.

Tot mijn grote verrassing stond daar een heel ontvangstcomité! Familieleden, mensen van het Butterfly-Way-team, gemeenteleden uit Beekbergen, sponsoren, enzovoort. Bloemen, champagne, ijs. Een heel warm onthaal. Wat mooi!

Samen hebben we onder leiding van ds. Louis Krüger God gedankt voor Zijn goede gaven, Zijn bewaring en Zijn zegen. En gebeden voor alle mensen in nood die met de gigantische sponsorbijdrage van intussen € 42.881,- geholpen kunnen worden. Wat geweldig! Heel hartelijk dank voor al jullie vrijgevigheid! Heel veel dank aan onze goede God die de diepste Bron is van alle liefde, goedheid, gulheid en betrokkenheid. Amen.

De tocht is geweldig goed verlopen. Ik heb er ook enorm van genoten. Natuurlijk waren er ook pittige momenten van weinig stroom, veel wind en een gevoelige linkerarm. Maar ook weer prachtige momenten. Ik denk dan met name aan het stuk vanaf Bingen tot Sint Goar, het zogenaamde ‘gebergte’. En ook denk ik aan al die momenten van steun door middel van berichtjes, appjes, zwaaien of toeteren van passerende schepen of zelfs het toegooien van een ijsje of ander lekkers in een dichtgeknoopte plastic zak! In die zin hebben we het echt ‘met elkaar’ gedaan!

Informatie over de betaling van de sponsorgelden stuur ik volgende week toe. Voor deze week is het even genoeg. Hieronder nog enkele fotootjes van vandaag.

Vervolg dag 5

Vandaag lekker verder gevaren. Luc en Ria wachtten in Orsoy met lekkere broodjes. Onderweg nog verschillende bekenden tegengekomen uit Beekbergen en uit de schipperswereld, die mij verwende met koek, drinken en ijs in waterdichte zakken. Heel leuk, enorm motiverend!

Enkele kilometers voor Wesel kwam Peter Brijder van het binnenvaartschip de Stentor mij tegemoet gevaren met hun bijboot. Zij liggen in Wesel zout te laden. Gezellig met Peter en Trude en hun gezinnetje gezwommen en een boterhammetje gegeten. Daarna ben ik nog iets verder gepeddeld en heb mijn ‘kamp’ opgeslagen op een strandje tussen 2 kribben. 480 Km gevaren, morgen nog 50 te gaan. Vermoeid, natuurlijk, maar in prima conditie om het morgen uit te varen.

Intussen loopt niet alleen de temperatuur richting de 40 graden, ook de sponsorthermometer gaat richting de 40, en zelfs al er overheen! Heel veel dank voor al die steun voor medemensen in nood!

Wesel, bonteavond 😉

Start dag 5

Op sleeptouw door de haven van Düsseldorf, terug naar de Rijn

Vanmorgen om 7.15 uur lag ik weer voor stroom, ‘op stoom’. Armen, handen en schouders beginnen wel vermoeid te raken, maar de nachtrust heeft me goed gedaan. Vandaag wil ik met voorbij Wesel varen. Morgen het laatste stukje naar Lobith. Verwachte aankomsttijd in Lobith: rond 15.00.

9.15 uur: Krefeld, nog 100 km naar Lobith

Dag 4: aankomst Düsseldorf

Vanmorgen weer op tijd vertrokken ui Bad Honnef. Rond 6.45 uur voer ik de Rijn weer op. Het werd een warme dag. Gelukkig stond er een fijne stroming, die mij mooi verder hielp.

Onderweg kreeg ik nog veel steun van bekende schippers die zwaaiden, toeterden of zelfs met een spandoek op de luiken mij bemoedigen. Geweldig!

Om 18.00 uur voer ik de havenhaven van Düsseldorf in, waar mijn broer met zijn binnenvaartschip ligt. Gezellig!

Ontvangstcommittee bij Düsseldorf

Verslag 3e dag

Vanmorgen een extra bordje Brinta gegeten en daarna weer flink gekanood. Vandaag 104 km gedaan. Ik wil morgen namelijk proberen in Düsseldorf te komen, waar mijn broer Corné ligt er zijn schip.

Vandaag veel bekenden langs zien komen. De één toeterde ter bemoediging. Een ander gooide een plastic zak met een ijsje of een stuk chocola in (de richting van) de kano. Super lekker! 😋 Maar vooral het gebaar en de betrokkenheid van zoveel mensen is heel mooi. Dank!

Vanavond met Luc en Ria Westerbeek foto’s gemaakt voor de bedrijfssponsor. Hele gave foto’s!

De sponsortoezeggingen blijven binnenstromen. Wat geweldig, want er is ook geweldig veel nood. Veel dank!

Burg Pfalzgrafenstein in Kaub
Loteley
Gespot door langs arenden bekenden
Zwager en schoonzus Johannes en Thea Hollebrandse komen ijsjes afgeven

Start dag 3

Gisteren 85 km gepeddeld. Een stuk waar de Rijn breed is en het niet hard stroomt. Ik heb heerlijk overnacht op de Clemensgrond, een grindbak midden in de Rijn, bij km 534. Ik heb dus 200 km gehad en nog 330 te gaan. Vandaag probeer ik de Ahrmonding te bereiken, tegenover Linz. Een tocht van 95 km. Met een lekker stroompje!

“voor anker” bij de Clemensgrond
Tent opgezet, met waslijn
Alle spullen weer bij de kano. Inladen en vertrekken.

Verslag 2e dag

Na een goede start, volgde een pittig vervolg van de dag: weinig stroom, dus iedere kilometer moest nu op spierkracht gevaren worden.

Vanmiddag nog een gesprek gehad met Bastiaan van Soest, verslaggever van het Reformatorisch Dagblad. Hij maakt een reportage. Komt vanavond online en morgen op papier. Mooi!

Hier nog een paar fotootjes van vandaag.

Maak je eigen website aan bij WordPress.com